סדנאות

"כדי להצליח עלינו קודם כל להאמין שאנו יכולים" (מייקל קורדה)

הסדנאות של איכו"ת משלבות מסגרת תיאורטית יחד עם התנסות מעשית בחוויית האילוף. הסדנאות מותאמות במיוחד לצוותי עובדים שונים ומגוונים, והן משלבות הנאה וגיבוש עם תכנים מקצועיים המספקים ארגז כלים מעשי וחיוני לכל העוסקים בתחומי הנהגה וניהול.

אנו רואים בסדנאות ההעשרה וההתפתחות האישית של איכו"ת פתח לתקשורת חדשה בין צוותי העובדים ומנהליהם – יצירת אווירת עבודה טובה יותר בסביבת העבודה, הן על ידי יצירת הנאה מתהליכי הלימוד, והן על ידי העצמת המשתתפים וחיזוק האמונה שלהם בעובדיהם ובעצמם.

 

מי קהל היעד?
אנשי חינוך- מורים, מנהלים, יועצים | צוותי עובדים | ראשי צוותים | מנהלי חברות

מה מבנה הסדנא?
סדנא יומית בת שלוש שעות | השתלמות דו יומית הכוללת את שתי הסדנאות

אילו סדנאות איכו"ת מציעה?
סדנת "תקשורת בין אישית וקבוצתית"- האם אתם מצליחים להעביר את המסר? כיצד אתם משתמשים בגופכם לתקשורת?

סדנת "מנהיגות ומודעות עצמית"- האם אתם יכולים להוביל כיתה שלמה? האם אתם מודעים לעצמכם ולשפת גופכם?

 

ליצירת קשר: מרב רוין, מנהלת תכניות טיפול, טל: 054-4212440

 

סדנת "מנהיגות ומודעות עצמית"

האם אתם יכולים להוביל כיתה שלמה? האם אתם מודעים לעצמכם ולשפת גופכם? מהי מנהיגות?

כבעלי תפקיד ניהולי עלינו להיות בעלי יכולת מנהיגות בכדי שיהיה בידינו להוביל את עובדינו. בכדי לשפר את יכולת המנהיגות שלנו, עלינו להבין לעומק את הגורמים המניעים בני אדם לפעולה.

הסדנא מאפשרת למשתתפיה לפתח מיומנויות רבות הדרושות למנהיג ובניהן: הובלה, אסרטיביות, הנעה מתוך הנאה, פיתוח מיומנויות הקשבה, כריזמה, יצירת חזון, סקרנות, יצירתיות, אחריות, דוגמה אישית ועוד.

נלמד כיצד ניתן לפתח מנהיגות, מהי מנהיגות טובה, כיצד ניתן להוביל את העובדים/ תלמידים לתוצאות טובות יותר וכיצד ניתן לנצל את מיומנויות המנהיגות לתוצאות בשטח וליצירת אווירה טובה יותר וברורה יותר בין מנהלים לעובדים/ אנשי חינוך לתלמידים.

תיאור הסדנא:

האילוף והקושי שבו, מעלים תכנים אותם אפשר לעבד וליישם לדיאלוג חינוכי.

ההנחה היא שהמאמן הנדרש להפעיל את הכלב בזמן האילוף ורוצה לאמן אותו לפקודות ולמשמעת, למעשה, מאמן קודם כל את עצמו ונדרש לסמכות ומנהיגות.

במהלך הסדנא מתרגלים המשתתפים עקרונות באילוף באמצעות תרגילים שונים בעבודתם עם הכלבים. ניתוח חווית האילוף מחדדת את ההקבלה שבין עקרונות האילוף, המסייעים לעבוד עם הכלב ודורשים סמכות, לבין עקרונות העבודה במוסדות בהן נדרשת סמכותיות בקשר בין מנהלים לעובדים/ בין אנשי חינוך לתלמידים.

תכני הלימוד:

  • מנהיגות – בעלי תפקיד ניהולי כמנהיגים. ייעול מערכת ההנהגה בסביבת העבודה.
  • שליטה עצמית – אילוף וחינוך הכלב תלויים בלמידה של שליטה ברגשות, כמו כעס וכן הבעת רגשות חיוביים של שמחה ועידוד.
  • הגברת הביטחון העצמי והדימוי העצמי – תחושת ההצלחה והחוויה הטובה מהיכולת לאלף כלב ולהצליח בכך תגביר את האמונה של המשתתף כי ביכולתו להגיע להישגים ולהצליח גם בתחומים אחרים בחייו ותגביר את הביטחון והדימוי העצמי האישי.
  • מיומנויות ריכוז – התמצאות במרחב ושילוב של מספר פעולות יחדיו משפרים את יכולת הריכוז ובאופן כללי מחזקים את הביטחון של המשתתף ביחס לסביבה.
  • קשיים מתווים דרך להצלחה – יכולת עמידה מול מכשולים וקשיים מהווה סלילת דרך להצלחה.
  • הגברת הסבלנות ורכישת יכולת התמדה – תהליך האילוף והחינוך דורש סבלנות ויכולת התמדה לטווח ארוך.
  • הנעה מתוך הנאה בסביבת העבודה – חוויית האילוף נובעת מתוך הנאה והצלחה.
  • ערכיות- גבולות האילוף – הכלים בהם אנו מסתייעים בבואנו לאלף ולחנך כלב.
  • עולם הכלב – מבנה להקה, צרכים, גישה נכונה לכלב.

 

סדנת "תקשורת בין אישית וקבוצתית"

האם אתם מצליחים להעביר את המסר? כיצד אתם משתמשים בגופכם לתקשורת?

מהי תקשורת:

התקשורת כגורם מתווך בין האנשים עימם אנו באים במגע, מאפשרת לנו להשיג את המטרות אליהן אנו שואפים. תקשורת שנאמרת, מתקבלת, ומובנת על ידי הצד השני, זאת למעשה תקשורת נכונה. מרבית המתחים בין בני אדם נובעים מסגנונות תקשורת שונים.

עולם אילוף הכלבים, מקנה דרכי תקשורת נוספים מלבד השפה המילולית, יצירת הקשבה ושימת דגש לשפת הגוף, טון דיבור ומודעות לרגש שממנו אנו בוחרים את צורת התקשורת בכל רגע נתון.

מטרות הסדנא:

מטרות הסדנא הן, הקניית דרכי תקשורת נוספים מלבד השפה המילולית, יצירת הקשבה ושימת דגש לשפת הגוף.

במהלך הסדנא לומד המשתתף לזהות את דרך התקשורת האישית שלו ושל הסובבים אותו ואת המשמעויות התקשורתיות. לאחר מכן לומד המשתתף לזהות את קיומן ומאפייניהם המיוחדים של דרכי תקשורת נוספות ויתרגל את השימוש בכלים אלו.

תכני הלימוד:

  • תקשורת והקשבה – הקבלה בין תקשורת אנושית- כלבית לבין תקשורת מורה- תלמיד/ מנהל- עובד בהתבסס על ההנחה כי השפה שונה. באמצעות הקשבה לזולת מתפתחת תחושות אמון הדדי.
  • צינור מידע – העברת מידע וקבלת מידע שחשוב לנו מבן שיחנו.
  • שפת גוף – ערוצי תקשורת נוספים ושימת דגש לשפה שמעבר למילים.
  • חשיבה יצירתית – השוני בכלבים מצריך יכולת חשיבה תואמת כלב.
  • עבודת צוות ושיתוף פעולה במערכת חינוכית
  • סמכותיות
  • הגברת הסבלנות ורכישת יכולת התמדה – תהליך האילוף והחינוך דורש סבלנות ויכולת התמדה לטווח ארוך.
  • הנעה מתוך הנאה בכיתת הלימוד – חוויית האילוף נובעת מתוך הנאה והצלחה.
  • ערכיות- גבולות האילוף – הכלים בהם אנו מסתייעים בבואנו לאלף ולחנך כלב.
  • עולם הכלב – מבנה להקה, צרכים, גישה נכונה לכלב.